Montag, 14. Februar 2011

میرحسین موسوی وزهرا رهنورد به تظاهرکنندگان پیوستند

دبی-العربیه نت

خبرهای رسیده از تهران پایتخت ایران حاکی از آن است که جمعیت تظاهر کننده در پاسخ به دعوت رهبران معترضان برای حمایت از انقلاب های مردمی در تونس و مصر در حال افزایش است ومیرحسین موسوی و زهرا رهنورد به معترضان پیوستند.

منابع مطلع در تماس با العربیه اعلام کردند که هرچند نیروهای پلیس از برخورد با معترضان خودداری می کنند اما نیروهای لباس شخصی در چند نقطه از تهران با مخالفان درگیر شده اند.

این درگیری ها در منطقه کالج ، میدان فردوسی و میدان انقلاب در مرکز تهران شدید گزارش شده است.

در همین حال نیروهای پلیس در اطراف دانشگاه تهران مستقر شده و هلیکوپترهای نیروی انتظامی در آسمان شهر مشاهده شده است.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی ، دو تن از رهبران مخالفان دولت در ایران، در نامه ‌ای به وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران خواستار صدور مجوز برای "راهپیمایی مردمی" در روز 25 بهمن با هدف حمایت از حرکت‌های اعتراضی در تونس و مصر شده بودند. اما وزارت کشور ایران به این درخواست پاسخ نداد.

با این وجود معترضان ایرانی بر برگزاری تظاهرات خود اصرار دارند. احزاب وگروهها و تشکل های اصلاح طلب بسیاری با صدور فراخوان های جداگانه از مردم خواستند یکبار دیگر به خیابان بیایند.

به گفته شاهد عینی به العربیه شمار جمعیت حاضر در مسیر راهپیمایی در حال افزایش است.

همچنین خبر می رسد که با فرار رسیدن ساعت مقرر برای تظاهرات که سه بعد از ظهر به وقت ایران است، راهپیمایی در حال شکل گیری است و جمعیت از مسیر میدان ولی عصر به سمت میدان انقلاب در حال حرکت است.

مسیر پیش بینی شده برای راهپیمایی میدان انقلاب تا میدان آزادی است که 25 خرداد سال گذشته شاهد حضور میلیونی معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری است.

حضور در این تظاهرات در حالی صورت می گیرد که در روزهای اخیر فشارها بر رهبران معترضان و فعالان اصلاح طلب افزایش یافته است. طی دیروز و امروز عبدالله ناصری، رئیس سابق سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در دوران اصلاحات و علی باقری عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب بازداشت شدند.